e-mail: bpwiola@op.pl
Tel.: +48 32 42 26 335
Kom.: +48 600 288 730
Twoje podróże małe i duże :-)

Informacje i porady

PRZEKRACZANIE GRANICY

Dokumenty

      Wszyscy wyjeżdżający zobowiązani sa posiadać najważniejsze dokumenty, dzięki którym będą mogli przekraczać granice oraz w pełni uczestniczyć w wycieczce.  Są to:
  • paszport   (większość krajów wymaga, aby dokument ten był ważny co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju);
  • dowód osobisty  (trzeba pamiętać, że dowód upoważnia jedynie do przekraczania granic w obrębie Unii Europejskiej, poza nią obowiązuje paszport);
  • potwierdzenie wyjazdu i umowa, czyli dokumenty, które otrzymują Państwo od nas po dokonaniu zakupu;
  • wiza wjazdowa (w większości ofert, o wizy ubiega sie organizator imprezy).
      Należy pamiętać, że organizator nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Takie przyczyny, to np. zagubienie paszportu i innych dokumentów. Jeżeli z tego powodu klient spóźni się na samolot, na który miał zarezerwowane miejsce, sam będzie musiał pokryć dodatkowe koszty podróży. Jeżeli zagubiony zostanie jeden z dokumentów podróży,( np.bilet lotniczy lub vouchar hotelowy) i wymagane będzie wystawienie nowych dokumentów, wówczas klient ponosi koszt wystawienia duplikatu. 

Bagaż

      W podróż autokarem można zabrać zwykle ok. 25 kg w luku bagażowym oraz 10 kg bagażu podręcznego. Jednak linie autokarowe z reguły nie ważą bagażu, liczy się ilość toreb. Za dodatkowy bagaż przewoźnicy pobierają opłaty.

      Podróżując samolotem, musimy pamiętać o dopuszczalnym ciężarze bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego. Jego limit ustala zarząd konkretnych linii lotniczych, jednak zazwyczaj jest to 20kg + 5kg bagaż podręczny o wymiarach 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem przed sobą lub w schowku bagażowym znajdującym się nad fotelem.
Za każdy kilogram nadbagażu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę, którą ustala przewoźnik. Wolne od opłat dodatkowych i przewożone zazwyczaj w kabinie pasażerskiej są: składany wózek dziecięcy, torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki. Sprzęt specjalny, np. rower czy deska surfingowa zabierany jest do samolotu za dodatkowa opłatą ustalona przez przewoźnika.

      W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak: żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp. jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy. Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw strefach bezcłowych, na których to po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupu produktów oferowanych przez sklepy wolnocłowe. Natomiast ze względów bezpieczeństwa nie można przewieźć w bagażu m.in. broni lub części do broni, amunicji, petard, sztucznych ogni, noża scyzoryka, spirytusu, rozpuszczalników, farb, zapałek, substancji trujących.  Zaleca się także oznakowanie bagażu podręcznego np. nalepką/przywieszką adresową.

Na lotnisku

     Jeśli wycieczka obejmuje podróż samolotem należy pamiętać, że zbiórka grupy odbywa się zawsze dwie godziny przed planowanym wylotem w wyznaczonym miejscu na lotnisku. Tam otrzymają Państwo od przedstawiciela organizatora dokumenty podróży ( bilety lotnicze i voucher).  Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony prosimy o punktualność. Ze względu na ściśle określone godziny odlotów należy liczyć się z faktem, że osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione. Aby uniknąć nieporozumień co do godziny zbiórki i odlotu, każdy uczestnik imprezy lotniczej zobowiązany jest do potwierdzenia godziny wylotu na dobę przed  datą wylotu.
Dokładne godziny odlotów znajdą Państwo na potwierdzeniu rezerwacji, które otrzymacie po spisaniu umowy. Biuro podróży ma obowiązek poinformować Państwa o wszelkich zaistniałych zmianach.  Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin odlotów i przylotów. Jednakże czasem nie da się uniknąć nieprzewidzianych opóźnień, np. z powodu niekorzystnych warunków pogodowych, wzmożonego ruchu lotniczego albo koniecznych prac konserwacyjnych. Za opóźnienia z przyczyn niezależnych od nas biuro nie ponosi odpowiedzialności i nie zwraca żadnych dodatkowych kosztów.

Ubezpieczenie

     Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, każdy uczestnik wyjazdu musi być ubezpieczony. Często ubezpieczenie wliczone jest w cenę wyjazdu, a jeśli nie jest, wówczas klient ma obowiązek uiszczenia dodatkowej opłaty ubezpieczeniowej. Wykupując imprezę jesteście Państwo objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), kosztów leczenia (KL) oraz najczęściej ubezpieczenie to obejmuje również bagaż podróżny (BP). Taki podstawowy pakiet nie obejmuje następstw chorób przewlekłych (CP), na które ubezpieczony był wcześniej leczony. W takich wypadkach należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie. 

     W przypadku nagłego zachorowania należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, czy realizacja recepty. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju pod warunkiem okazania rachunków (wszystkie szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia poszczególnych firm).
Przejazd autokarem


Przejazd odbywa się autokarami wyposażonymi w klimatyzację, video, barek WC. Prosimy zwrócić uwagę na klimatyzację, która szczególnie przy wyjątkowo wysokich temperaturach musi być tak dostosowana, aby nie wywołać szoku termicznego. Zaznaczamy, że  toaleta w autokarze jest zbiornikiem zamkniętym, opróżnianym na specjalnie do tego przystosowanych stacjach, zatem prosimy o wyrozumiałość w przypadku jej zapełnienia. W autokarach obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu. Organizator nie odpowiada za uciążliwości spowodowane złym zachowaniem uczestników imprezy, za opóźnienia spowodowane postojami na granicach, warunkami klimatycznymi oraz awariami natury technicznej.

Standardowy bagaż na osobę to 20 kg, prosimy nie pakować do bagażu głównego dokumentów, voucherów, czeków, itp.Za rzeczy pozostawione w autokarze organizator nie ponosi odpowiedzialności. Zabrania się pakowania materiałów niebezpiecznych. Dostęp do  bagażu w lukach podczas podróży jest ograniczony.


Przelot samolotem


Turyści zobowiązani są do kontaktu z biurem na 2 dni przed wylotem, celem potwierdzenia godzin wylotu oraz  zobowiązani są do stawienia się na lotnisku na dwie godziny przed wylotem, gdzie przedstawiciel biura wyda bilet w  obie strony, który należy  posiadać  na drogę powrotną. Do odprawy biletowo -  bagażowej turyści udają się samodzielnie z dokumentami podróżnymi oraz paszportem. Miejsca w samolocie nie są numerowane, turyści zajmują je zgodnie z informacjami uzyskanymi podczas odprawy. Pierwszy i ostatni dzień pobytu przeznaczony jest na przelot, a nie na właściwy pobyt. Z uwagi, iż przelot odbywa się samolotami czarterowymi, zmiany godzin wylotu mogą nastąpić nawet na krótko przed odlotem. Zdarza się, iż nawet po odprawie zmieniana jest godzina wylotu. Biuro podróży może zabronić wejść na pokład samolotu turystom w stanie nietrzeźwym oraz tym, którzy swoim zachowaniem narażają pracowników biura na nieprzyjemności lub istnieje podejrzenie, że mogą narazić na nieprzyjemności innych pasażerów rejsu. W takim przypadku klient nie ma prawa dochodzić roszczeń w przypadku nie skorzystania z imprezy. Prosimy o zrozumienie tego zapisu, którego celem jest zabezpieczenie bezpieczeństwa i spokojnej podróży . Turyści uprawnieni są do bezpłatnego przewozu bagażu do 20 kg oraz bagażu podręcznego. Przekroczenie tego limitu powoduje naliczenie stosownych opłat podczas odprawy bagażowej,  zgodnie z przepisami danych linii obsługujących czarter . Dziecko do 2 lat (Infant), nie posiadające własnego fotela uprawnione jest do przewozu bagażu podręcznego do 5 kg. W bagażu podręcznym, sprawdzanym przez służby bezpieczeństwa portu lotniczego,  nie mogą znajdować się żadne przedmioty niebezpieczne np. scyzoryk, penseta, pilnik do paznokci, w przypadku wykrycia takiego przedmiotu turysta zostanie poproszony o jego pozostawienie. Przelot odbywa się bez przedstawiciela biura. Jeżeli podczas rejsu dojdzie do uszkodzenia bagażu,  należy ten fakt zgłosić obsłudze lotniska niezwłocznie po przylocie,  okazując kwit nadania bagażu otrzymany podczas odprawy. Za zniszczenie bądź zgubienie bagażu odpowiada linia lotnicza.

Transfer


Po przylocie na lotnisko oczekuje na grupę rezydent, który kieruje turystów do odpowiedniego autokaru transferowego celem przewiezienia ich do miejsca zakwaterowania.

Rzeczy cenne


Radzimy nie pozostawiać w pokojach cennych rzeczy tj. czeki, pieniądze, paszporty, kamery itd. Bezpiecznie jest złożyć wszystkie kosztowności w sejfie hotelowym.



Rezydent


Podczas pobytu klientami opiekuje się rezydent, który nie zawsze mieszka w hotelu z uczestnikami. Do zadań rezydenta należy pomoc w zakwaterowaniu, przyjmowanie zapisów na wycieczki fakultatywne, organizacja transferów. Na spotkaniu organizacyjnym rezydent podaje informacje  gdzie urzęduje, jak można się z nim skontaktować, kiedy odbywa spotkania ( zgodnie z planem wywieszonym na tablicy ogłoszeń biura). Do rezydenta należy zgłosić wszelkie problemy.



WYCIECZKI FAKULTATYWNE

  • W trakcie pobytu w miejscowości wypoczynkowej organizowane są wycieczki fakultatywne (nie objęte ramowym programem imprezy), obejmujące zwiedzanie najbardziej znanych i interesujących zakątków w danym kraju lub poznanie miejscowych obyczajów.

  • Opłaty za imprezy fakultatywne pobiera pilot/rezydent w miejscu pobytu.

  • Udział w imprezach fakultatywnych jest dobrowolny.

  • Wycieczki fakultatywne, tak grupowe jak i indywidualne, odbywające zwłaszcza te odbywające się statkami, mogą nie dochodzić do skutku w szczególności z powodu nieodpowiedniej pogody i/lub zbyt małej liczby chętnych.



                                                                                                                                                                                                                                                   
Korzystanie z serwisu www.biuropodrozywiola.pl jest równoznaczne z akceptacją regulaminu Opublikowane na stronach ww.biuropodrozywiola.pl
informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego
© 2011   Wykonanie: studiotomcom.pl - Polecamy: www.nieruchomosci-rybnik.pl

 

100 biur podróży

w jednym miejscu !



 

Mamy dla Ciebie wakacje

w najkorzystniejszych cenach.

 

 32 4226335,

 600 288 730

bpwiola@op.pl